سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو آزمندند که سیر نشوند . آن که علم آموزد ، و آن که مال اندوزد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 88 آذر 8 , ساعت 6:0 عصر

اصطلاح "دختره باکره " به چه دخترانی اطلاق می شود ؟

مورد استفاده پزشکان :تعریف علمی دختر باکره : دختری است که پرده بکارت آن سالم باشد . و در صورتی که پرده بکارت دختر ( به هر علتی ) پاره شود ، دختر دیگر باکره نیست .

مورد استفاده مراجع محترم تقلید :تعریف فقهی دختر باکره : دختری است که پرده بکارت آن سالم باشد . وقتی اولین نزدیکی صورت گرفت دختر دیگر باکره محسوب نمی شود حتی اگر از دید علمی باکره باقی مانده باشد .

مورد استفاده قضات و وکلا :تعریف حقوقی دختر باکره : دختری است که سابقه ازدواج ثبت شده نداشته باشد . به محض اینکه اولین ازدواج دختر از لحاظ قانونی ثبت شود ، دختر دیگر باکره نیست ، حتی اگر از دید علم باکره باشد . و قبل از ثبت ازدواج قانونی ، دختر باکره محسوب می شود ، حتی اگر باکره نباشدپرده بکارت یک چین غشایی نامنظم است که از اپیتلیوم شاخی تشکیل شده است درست در مدخل ورودی واژن قرار داردو در واقع به منزله درب ورودی واژن است و اولین بار با مقاربت، معاینه خشن، ضربه، جراحی دچار پارگی می شود.معمولا پرده بکارت دارای یک یا چند سوراخ کوچک است که برای خروج خونریزی قاعدگی تعبیه شده است و در صورتیکه پرده بکارت اصلا سوراخ نداشته باشد و بطور کامل واژن را بسته باشد، خون قاعدگی در پشت پرده تجمع می یابدو آشکار نمی شودو در رحم انباشته می شودو در اثر پس زده شدن به داخل حفره صفاقی می تواند سبب بیماری اندومتریوز و نازایی شود که این مورد بسیار نادر است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ