سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! آموزگاران را ببخشای ـ سه بار فرمود ـ و عمرشان را طولانی کن وکسب و کارشان را رونق بخش . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 89 فروردین 19 , ساعت 8:15 عصر

متن کامل مسابقه قرانی: عبرت گرفتن از رودخانه و کوه
تاریخ پخش:  19/01/89


قرآنی


 


 


 


 


 


لینک : http://www.gharaati.ir/quiz/index.php?



 


ادامه مطلب...

شنبه 89 فروردین 14 , ساعت 7:53 عصر

متن کامل مسابقه قرانی: مقایسه انسان و درخت در طبیعت  12/01/89
قرآنیتاریخ پخش:  12/01/89


بسم الله الرحمن الرحیم
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی


در محضر مبارک هموطنان بندرعباسی هستیم. چند تا بحث را در این استان می‌خواهیم داشته‌باشیم و آغاز سال 89 هم بحث‌ها پخش می‌شود. و چون هفته‌های اول سال است و بهار است، می‌خواهم یک خرده از درخت و گل و بلبل و آب و اینها صحبت کنیم. از طبیعت صحبت کنیم. بنابراین بحث ما درس‌هایی از قرآن و عترت.



 


ادامه مطلب...

شنبه 88 اسفند 29 , ساعت 9:20 صبح

مسابقه طلیعه بهار



مسابقه طلیعه بهار


ضمن عرض سلام و تبریک حلول سال نوخدمت شما عزیزان و کاربران محترم سایت اصفهان تبیان بمنظور پرنمودن اوقات فراغت ایام نوروز ، سایت اصفهان تبیان مسابقه ای با عنوان طلیعه بهار تهیه کرده که با مطالعه ویژه نامه طلیعه بهار در همین سایت


می توانید به سئوالات مسابقه پاسخ دهید مهلت شرکت در مسابقه تا تاریخ 30 / 1 / 89 بوده و انشاء الله اسامی برندگان مسابقه در تاریخ 15/2/89 در همین سایت اعلام خواهد شد . افرادی که به تمام سئوالات مسابقه پاسخ صحیح دهند در


قرعه کشی شرکت و به تعدادی از عزیزان جوایزی اهداء خواهد شد .


لینک : http://esfahan-tebyan.ir/user/Index.jsp?SID=1330&lang=Fa


 


ادامه مطلب...

شنبه 88 اسفند 29 , ساعت 9:20 صبح

متن کامل مسابقه قرانی: رشد علمی، عاطفی و روحی انسان


قرآنیرشد علمی، عاطفی و روحی انسان
تاریخ پخش:  27/12/88


بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد .
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی


بحث ما در این جلسه، بحث رشد است. ما در زبان خودمان می‌گوییم: فلانی رشد کرد. رشد چیست؟خیلی بحث قشنگی هم هست. یعنی واقعاً اگر شما نسل نو این بحث را عنایت داشته باشید، آنکسی که شما را آفرید، می‌گوید: رشد چیست؟ دیگر بی‌خودی نمی‌گوییم: فلانی رشد کرد. اتفاقاً فلانی سقوط کرد. شما خیال می‌کنید، رشد کرد. معنای رشد چیست؟ رشد واقعی چیست؟ ما رشد کردیم، یا رشد نکردیم؟ رشد افراد را چگونه ارزیابی کنیم؟ بحث قشنگی است. من خودم دیشب چند ساعتی یادداشت‌هایم را دیدم و یک خرده تحقیق کردم، صبح دیدم خوشحال شدم. بعد از خدا خواستم، خدایا این بحث را می‌کنم خود من را هم رشد بده.



 


ادامه مطلب...

دوشنبه 88 اسفند 24 , ساعت 7:1 عصر

جواب مسابقه هفتگی انجمنهای راسخون


مسابقه هفتگی انجمن ها





بنام دوست که نامش نکوست

سلام به یاران عزیز راسخون
باخبرید که پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون مسابقاتی را به شکل روزانه برگزارمی کند و دوستانی که تمایل به شرکت دارند هر روز با سوال تازه ای اطلاعات خود را می آزمایند.
لذا جهت اطلاع عزیزان اعلام می شود پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون تصمیم به بر گزاری مسابقات به صورت هفتگی برای یاران گرامی خود دارد که شرح بدین سیاق است؛
هر هفته با استفاده از مطالبی که شما کاربران محترم در انجمن های مختلف راسخون قرار می دهید تعداد 10 سوال طراحی شده و مدت یک هفته زمان برای پاسخ گفتن یاران راسخ راسخونی پیش بینی شده تا دوستان با استفاده از این مجال و با دقت به پاسخگویی بپردازند .در انتهای هفته منتظر اعلام اسم برنده باشند.
امید که شما یار گرامی که اکنون این خبر را می خوانید برنده مسابقه آتی راسخون باشید.
نکته 1: دوستان عزیز سوالات هر هفته در روز شنبه در این صفحه قرار داده می شود.
نکته2: هر هفته یک نفر به عنوان برنده انتخاب می گردد و هدیه این دوست عزیز یک کارت اعتباری می باشد
کاربران عزیز می توانند از طریق این لینک صفحه نتایج مسابقه را مشاهده نمایند
افرادی که 8 سوال از 10 سوال را پاسخ صحیح داده باشند در قرعه کشی شرکت داده خواهند شد.


لینک : http://www.rasekhoon.net/forummatches/



 


ادامه مطلب...

دوشنبه 88 اسفند 24 , ساعت 7:1 عصر

جواب مسابقه سایت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)(یکشنبه 23-12-88)


 



لینک :http://www.abdulazim.com/PERSIANnet/pageview.aspx?na=quranandholyshrine/answergift.aspx&h=600http://runonce.msn.com/


 



 


ادامه مطلب...

شنبه 88 اسفند 15 , ساعت 10:20 عصر

پاسخ سوقرآنیالات مسابقه درسهایی از قرآن (پنجشنبه 13 اسفند)  


عنوان این مسابقه : ویژگی‌های پیامبر اکرم در قرآن کریم
تاریخ پخش سوالات: 13/12/1388
مهلت پاسخگویی: 19/12/1388


 


 پاسخ سوالات مسابقه درسهایی از قرآن (پنجشنبه 13 اسفند)  


نمایش تصویر در وضیعت عادی


 


ادامه مطلب...

شنبه 88 اسفند 15 , ساعت 10:20 عصر

متن مسابقه قرآنی 13/12/1388- 19/12/1388 ویژگی‌های پیامبر اکرم در قرآن کریم       
     موضوع: ویژگی‌های پیامبر اکرم در قرآن کریم



قرآنی
بسم الله الرحمن الرحیم
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی


بحث را کسانی که پای تلویزیون هستند زمانی تماشا می‌کنند که تولد اشرف مخلوقات، پیغمبر اسلام و امام صادق (ع) است. هفدهم ربیع و پایان هفته‌ی وحدت. البته اینها گفته شده ولی خوب هر دفعه‌ای یک گروهی پای تلویزیون هستند و گروهی نیستند.
بشر نیاز به پیغمبر دارد. چرا؟ عقلش کوتاه است. به چه دلیل عقلش کوتاه است؟ به دلیل اینکه پشیمان می‌شود. اگر عقل انسان کامل بود، هیچ‌کس پشیمان نمی‌شد. پشیمانی دلیل بر این است که عقل ما کوتاه است. پس نیاز به راهنما داریم. راهنما را هم خود بشر نمی‌تواند انتخاب کند. رییس جمهور نیست. با انتخابات نمی‌شود. به چه دلیل؟ به دلیل اینکه اگر انتخاب‌ها درست بود، هیچ همسری همسرش را طلاق نمی‌داد. همه‌ی اینهایی که همسرانشان را طلاق می‌دهند، روز اول به همسرشان می‌گفتند: قربانت بروم. برایت بمیرم. بعد هم طلاقش را می‌دهد. یعنی چه؟ یعنی انتخاب من اشتباه بود. پس آمار طلاق دلیل بر این است که انتخاب بشر صد در صد کامل نیست. پشیمانی دلیل بر این است که عقل انسان هم کوتاه است. عقل کوتاه است، انتخابات هم اشتباه می‌رود. حالا که اینطور است، ما نیاز به یک رهبر آسمانی داریم. این یک بیان.
1- رسالت، هدایت بر مدار عصمت
بیان دو: خداوند همه‌ی چیزها را بی‌اشتباه هدایت می‌کند. تخم هندوانه هدایت می‌شود تا هندوانه شود. بذر گل هدایت می‌شود تا گل شود. چطور این هدایت در کل طبیعت بی‌اشتباه تا پایان می‌رود، آنوقت انسان چطور نباید یک هدایت بی‌اشتباه شود؟ یعنی انسان به اندازه‌ی یک بذر هم نمی‌ارزد؟ به اندازه‌ی یک تخم کدو هم نمی‌ارزد؟ این تخم کدو هدایت می‌شود تا کدو شود. هیچ اشتباهی هم در راهش نیست. همینطور که کل هستی به سمت کمال می‌رود، بی‌اشتباه! انسان هم باید به سمت کمال برود، بی‌اشتباه! پس باید یک خط بی‌اشتباهی در بشریت وجود داشته باشد. اینها دلایل نبوت است. انسان جاهل است. جاهل معلم می‌خواهد. پیغمبر معلم است. «یُعَلِمُهُم» انسان غافل است. کسی که غافل است نیاز به کسی دارد که به او تذکر بدهد. پیغمبرها تذکر دهنده هستند. مذکّر! انسان مأیوس می‌شود. نیاز به بشارت دارد. پیغمبرها بشیر هستند. انسان مغرور می‌شود. نیاز به هشدار دارد، پیغمبرها منذر هستند. یعنی هشدار می‌دهند. هم بشارت می‌دهند برای آدم‌هایی که مأیوس می‌شوند. مأیوس نشو. هم بشارت به مأیوس‌ها می‌دهند. هم به مغرورها هشدار می‌دهند. هم برای جاهل‌ها معلم هستند. هم برای متحیّرها راهنما هستند. هم برای غافل‌ها واعظ هستند. تولد پیغمبر بر همه مبارک! و حقش این است که بالاترین مراسم چراغانی را داشته باشیم. چون اشرف مخلوقات به دنیا می‌آید.


نمایش تصویر در وضیعت عادی


ادامه مطلب...

پنج شنبه 88 اسفند 6 , ساعت 3:35 عصر

متن کامل مسابقه قرانی موضوع: امنیت، بستر اقتصاد و عبادت
تاریخ پخش:  06/12/88


بسم الله الرحمن الرحیم
الهیقرآنی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی


جلسه‌ی قبل راجع به استرس‌هایی که در سایه‌ی تجسّس، غیبت، شایعه، تهمت، پخش کردن اخبار تأیید نشده، افشاگری‌های نابجا، در این زمینه‌ها صحبت کردیم و گفتیم، اساس آرامش این است که انسان بنده‌ی خدا باشد، بنده‌ی خدا آرام است. مردم هرچه می‌خواهند بگویند، بگویند. «قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُم‏» (انعام/91) خدا هم یکی است. «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» (اخلاص/1) یکی است. هم زود راضی می‌شود. «یا سریع الرضا» (بلد الامین/191) یکی است زود راضی می‌شود. اما مردم هم خیلی هستند و هم دیر راضی می‌شوند.و لذا نمی‌شود همه‌ی مردم را راضی کرد. این راضی می‌شود، او ناراحت می‌شود. دیگری را راضی کنی، آن یکی ناراحت می‌شود. مردم هم زیاد هستند و هم دیر راضی می‌شوند. خدا هم یکتا است و هم زود راضی می‌شود. قرآن یک مثل می‌زند. می‌گوید: اگر یک نوکری یک آقا بالای سر داشته باشد، راحت‌تر است. یا چند نفر با هم شریکی یک نوکر داشته باشند؟ این نوکر که چند تا ارباب دارد، پیرش درمی‌آید. چون او می‌گوید: بنشین. او می‌گوید: بلند شو. این می‌گوید: بخور. او می‌گوید: نخور. این می‌گوید: برو. او می‌گوید: نرو.
یوسف در زندان وقتی خواست نصیحت کند، گفت: «أَ أَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَیْر» (یوسف/39) آیا کسی چند تا آقا بالا سر داشته باشد، بهتر است، یا یک بالاسر؟ وقتی قانون ما، قانون خدا شد، قوانین بین‌الملل هر چه می‌خواهند بگویند، بگویند. ما قانونمان قانون خداست. «وَ مَنْ یُسْلِمْ وَجْهَه‏» (لقمان/22) ما تسلیم... ما روی خود را... اینکه می‌گویند: رو به قبله بایست، یعنی چه؟ یعنی جهات دیگر را رها کن. رو به کعبه بایست. اینکه می‌گویند: سر نماز حضور قلب داشته باش، یعنی چه؟ یعنی حواست جمع نمازت باشد. حضور قلب یعنی جایی دیگر نرو. رو به قبله یعنی سمت دیگر نگاه نکن. تمرکز که در سایه‌ی توحید، در سایه‌ی امامت و نبّوت و خانه‌ی خداست، این حرف‌ها را جلسه‌ی گذشته گفتیم.


 


ادامه مطلب...

پنج شنبه 88 بهمن 29 , ساعت 8:0 عصر

موضوع: آرامش فرد و جامعه، در سایه‌ی قرآن و روایات
تاریخ پخش:  قرآنی29/11/88


بسم الله الرحمن الرحیم
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی


در این جلسه می‌خواهم مقداری راجع به امنیت در قرآن صحبت کنم. مسئله‌ی امنیّت و آرامش. موضوع ما، بسم الله الرحمن الرحیم. امنیت و آرامش.
از نعمت‌هایی که خداوند در قرآن بارها بیان کرده است، مسئله‌ی امنیّت و آرامش است. حالا امنیّت و آرامش، چند زاویه دارد. امنیّت و آرامش فیزیکی، روانی، علمی، اقتصادی، الآن در جامعه‌ی ما می‌گویند: فلانی امنیّت شغلی ندارد. یعنی نمی‌داند فردا چه می‌شود؟ یا مثلاً مهریه‌ها را گران می‌کنند؟ می‌گوییم: مگر دخترت را می‌فروشی؟ این همه سکه چه خبر است؟ می‌گوید: می‌ترسم یکوقت داماد دخترم را طلاق بدهد و رها کند و برود. من امنیّت خانوادگی ندارم. مهر زیاد می‌گیرم، که بتوانم داماد را چهارمیخ کنم. اگر خواست فرار کند، گیر باشد. امنیّت خانوادگی! اینکه ما ضامن می‌گیریم برای این است که امنیّت اقتصادی نیست. می‌ترسیم ببرد بخورد. می‌گوییم: چه کسی ضامنت است؟ اینکه اسلام سفارش کرده راست حرف بزنید، برای اینکه اگر مردم دروغگو شدند، هیچ‌کس به حرف هیچ‌کس اعتماد ندارد. اعتماد از دست می‌رود. اینکه می‌گویند: اگر با کفّار هم عهد بستید، به عهدتان وفا کنید، به خاطر این است که حتی کفّار هم باید امنیّت داشته باشند.


ادامه مطلب...

   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ